dimarts, 13 de novembre del 2018

En record de Miquel Martí i Pol, en el 15è aniversari de la seva mort

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRat14rpD5ktXV1bwP-YIMwqX_AqKMx79HPOsDQYgulSXaN6fC_Miquel Martí i Pol
Poeta
Miquel Martí i Pol fou un poeta, 
escriptor i traductor català, 
un dels més populars del segle XX.
És l'autor d'un dels llibres poètics 
més venuts de la literatura catalana.
Naixement: 19 de març de 1929, Roda de Ter
Defunció: 11 de novembre de 2003, Vic





SI PARLO DE LA MORT

de Miquel Martí i Pol

 

Si parlo de la mort és perquè em moro
i al capdavall més val parlar de coses
que hom coneix intensament. La meva
mort, per exemple, la tinc ben sabuda,
fa molt de temps que convivim i encara
conviurem molt de temps, fins que es resolgui
d'un cop per sempre el plet que mai no aporta,
malgrat els aldarulls, sengles sorpreses.
Llavors serà el moment de l'elegia
i algú hi haurà per fer-me el panegíric
(en català, si us plau, i en decasíl·labs)
que jo, bo i mort, escoltaré amb respecte.
Mentrestant parlo de la mort, tal volta
perquè és allò que tinc més viu i pròxim,
per no caure en subtils pedanteries
que, fet i fet, no porten a cap banda.
Parlo, doncs, de la mort, i a més em moro.
No es pot pas demanar més honradesa.

DOLÇ ÀNGEL DE LA MORT


Dolç àngel de la Mort,
si has de venir, més val que vinguis ara.

Ara no temo gens el teu bes glacial,
i hi ha una veu que em crida 

en la tenebra clara de més enllà del gual.

Dels sofriments passats tinc l’ànima madura per ben morir.
Tot allò que he estimat únicament perdura
en el meu cor, com una despulla de l’ahir, freda, de tan pura.

Del llim d’aquesta terra amarada de plors 
el meu anhel es desarrela.

Morir deu ésser bell, com lliscar sense esforç
en una nau sense timó, ni rems, ni vela, ni llast de records!

I tot el meu futur està sembrat de sal!
Tinc peresa de viure demà encara…


Més que el dolor sofert, el dolor que es prepara,
el dolor que m’espera em fa mal…

I gairebé donaria, per morir ara
morir per sempre, una ànima immortal.

14 comentaris:

  1. Mi querida Annamiga

    Lástima que no puedo escribir en catalán porque me gustaría hacerlo sobre un nombre como el de Miqel Marti i Pol que no conocía pero después que lo publicaste me fui a Wikipédia y lo descubrí y desde ahora me voy a comprar sus libros porque los hay en portugués…

    Así que muchas gracias y muchos quesitos💋💋💋 de tu amigo portuga
    Henrique, o Leãozão 🦁

    ResponElimina
    Respostes
    1. Muchas gracias por pasar de nuevo por el blog y dejar tu comentario
      Besos

      Elimina
  2. Preciosos poemas. Un gusto que loa acerques hasta tu blog

    Un abrazo

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias a ti por pasar por el blog
      y dejar tu aportacion como siempre magnifica
      Besos

      Elimina
  3. Ço és un poeta, com Joan Salvat Papasseit i algún altre (no gaires), els demés escriuen poesia, que es diferent.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias por tu aportacion y visita me alegra leer de nuevo tus letras
      Besos

      Elimina
  4. Respostes
    1. Gracias por tu aportacion y visita
      me alegra leer de nuevo tus letras
      Besos

      Elimina
  5. Magnifico poeta y gran persona
    Gracias por recordarlo
    Besos

    ResponElimina
  6. Gracias por tu aportacion y visita me alegra leertus letras en mi blog
    Besos

    ResponElimina
  7. Un dels meus poetes preferit com tambe Marius Torres
    Petons

    ResponElimina
  8. Gracies els meus tambè per la teva visita
    Petons

    ResponElimina