dimarts, 11 de juny del 2019

FRAGMENTS


Quan a la casa del llenguatge
se li vola la teulada i les paraules
no aixopluguen, jo parlo.
No és muda la mort.
Escolto el cant dels endolats segellar les
esquerdes del silenci.
Escolto el teu dolcíssim cant florir el meu silenci gris.

I
La mort ha restituït al silenci,
el seu prestigi encisadora.
I jo no diré el meu poema i jo haig de dir-ho.
Encara si el poema (aquí, ara) no té sentit, no
té destinació.

II
Les forces del llenguatge són les dames solitàries,
desolades, que canten a través de la meva veu ,
que escolto al lluny. I lluny, en la negra sorra,
jeu una nena densa de música ancestral.
On la veritable mort? He volgut il·luminar-me
a la llum de la meva falta de llum.
Els rams es moren en la memòria.
La jacent nia en mi amb la seva màscara de lloba.
La que no va poder més i va implorar flames i vam cremar.

III
Les dames de vermell es van extraviar
dins de les seves màscares encara ,
que tornarien per sanglotar entre flors.

5 comentaris: