dimarts, 31 de juliol del 2018

TINC POR



Tinc por.

I em sento tan cansat i petit
que reflecteixo la tarda sense meditar en ella.
(En el meu cap malalt no ha de cabre un somni
així com en el cel no ha cabut un estel.)

No obstant això en els meus ulls una pregunta existeix
i hi ha un crit en la meva boca que la meva boca no crida.

No hi ha oïda a la terra que senti la meva queixa trista
abandonada enmig de la terra infinita!

Es mor l'univers, d'una calma agonia
sense la festa del sol o el crepuscle verd.

Agonitza Saturn com una pena meva,
la terra és una fruita negra que el cel mossega.

I per la vastedad del buit van cegues

els núvols de la tarda, com a barques perdudes
que amaguessin estels trencats en els seus cellers.

I la mort del món cau sobre la meva vida.

8 comentaris:

  1. Tener miedo es tan humano...Saturno agonizando sobre las espaldas es una carga demasiado pesada.

    Un abrazo

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias por tu paso por el blog me alegra leerte siempre que pueda pasarte por aqui

      Besos

      Elimina
  2. Cierto tener miedo es humano pero no podemos vivir con el.
    Besos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si el miedo te hace reprimis deseos illusiones sueños
      gracias por tu paso por el blog

      Besos

      Elimina
  3. El miedo nos hacer cobartes, precavidos, cautelos, y nos frena los los impulsos

    Besos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si realmente si todos tenemos miedo aun los que deciden decir que no tienen miedo a nada
      Gracias por tu paso por el blog y tus aportaciones

      Besos

      Elimina
  4. Una altra mirada de la por mes difinida o definicio de la mateixa

    La por o temor és una emoció caracteritzada per una intensa sensació desagradable provocada per la percepció d'un perill, real o suposat, present, futur o fins i tot passat.
    És una emoció primària que es deriva de l'aversió natural al risc o l'amenaça, i es manifesta en tots els animals, el que inclou l'ésser humà.

    El mecanisme que desencadena la por es troba, tant en persones com en animals, al cervell, concretament en el cervell reptilià, que s'encarrega de regular accions essencials per a la supervivència com menjar i respirar, i en el sistema límbic, que és el encarregat de regular les emocions, la lluita, la fugida, l'evitació del dolor i en general totes les funcions de conservació de l'individu i de l'espècie.

    Petons

    ResponElimina
  5. Gracies per els teus coneixements tan espesifics i adecuats al poema.

    Petons

    ResponElimina